torsdag den 3. november 2011

Endelig!! Der er noget, der lykkes!

Langt om længe er jeg kommet i gang! I gang med kreative udfoldelser og spændende små projekter for mig selv.

Indtil videre har jeg koncentreret mig ret meget om at tegne. Ikke bare et firkantet hus med røg fra skorstenen, med en hvid himmel og blå skyer i baggrunden.. Næ nej! Det er nogle mønstre, som jeg har tyvstjålet fra mit eneste medlem af min blog - indtil videre; Maria fra ragiffen.blogspot.com :) Hun postede om nogle mønstre, som hun havde læst om ved en anden blog - ? - og som hun havde prøvet kræfter med. De var bare SÅ fine, at dem var jeg nødt til at kaste mig ud i! Som Maria skrev i hendes opslag, så havde selve processen med at lave disse mønstre en meget terapeutisk virkning. Man sidder og koncentrerer sig om at lave de fine, lige linier, at holde sig indenfor stregerne i bedste børnehavestil, og så at skabe et mønster, som er flot. Nedenfor kan I se nogle af mine resultater.






Min far var meget imponeret! Han går meget op i kunst og forskellige former for kunst.. Meeeen.. Han var sikker på, at de var lavet på computer.. "Jamen... Har du... selv lavet dem?!" Tak for tilliden, far :) Han endte selvfølgelig med at købe 2 billeder :) (de to øverste)

Som nævnt, så er ideen tyv-stjålet fra Maria, som i øvrigt er min mands kusine :) Hun skrev, at hun havde lavet dem på lysegult papir og ville komme dem i sorte rammer. Så jeg trissede ud og købte noget råhvidt papir, mange forskellige størrelser tuscher og en masse billige, sorte rammer i lidt forskellige størrelser. Og jeg må sige, Maria - du havde ret! Den sorte streg på det lyse papir er så flot og klassisk. Og så en skarp sort ramme omkring, så er det så tæt på perfekt kunst for mig!
Jeg har jo så prøvet mig lidt mere frem, da jeg næsten er blevet helt afhængig af at sidde og tegne! Jeg har prøvet at lave trekanter og firkanter i stedet for cirkler. Jeg prøver at skabe et macro-mønster ud af de små micro-mønstre.. Og jeg er sgu godt tilfreds! Jeg synes selv, at det er blevet ret godt, når nu jeg selv skal sige det :)

Som udgangspunkt vil jeg rigtig gerne sælge mine dejlige billeder. Så jeg vil poste dem her på siden, som jeg løbende får lavet flere og flere, og de bliver selvfølgelig sat til en meget fornuftig pris.. Det er jo bare mig, der har lavet dem :) Men en alle tiders ekstra-julegave-idé, eller endda mandelgave-idé!! Tænk lige over det!

1 kommentar:

  1. Hvor er du go'! Og tak for rosen :). Jeg er vild med det sidste af dem. Synes det er virkeligt flot! :)

    SvarSlet